طاهاطاها، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

طاها هدیه آسمانی

نوع تغذیه

1391/8/19 21:54
نویسنده : manitanha
1,279 بازدید
اشتراک گذاری

 

جنبه‌هاي مختلف مي‌تواند منجر به تقويت حافظه و هوش شود. نوع تغذيه از جمله نكات مهمي است كه بايد به آن توجه نمود. در زير به نكاتي اشاره مي‌كنيم كه توجه به آن‌ها نقش به سزايي در تقويت حافظه دارد. 
ميوه‌هايي كه هوش و حافظه ي مغز را افزايش مي‌‌دهند، شامل موارد زير است: 

سيب: 
سيب يكي از بهترين ميوه‌هاي معجزه آسا است، كه

 

نوع تغذيه 

جنبه‌هاي مختلف مي‌تواند منجر به تقويت حافظه و هوش شود. نوع تغذيه از جمله نكات مهمي است كه بايد به آن توجه نمود. در زير به نكاتي اشاره مي‌كنيم كه توجه به آن‌ها نقش به سزايي در تقويت حافظه دارد. 
ميوه‌هايي كه هوش و حافظه ي مغز را افزايش مي‌‌دهند، شامل موارد زير است: 

سيب: 
سيب يكي از بهترين ميوه‌هاي معجزه آسا است، كه هم خاصيت خنثي كردن سم را دارد و هم قدرت غذايي. به علت داشتن مواد قليايي، اسيد اوريك را حل مي‌كند و براي معالجه‌ي مرض چاقي بسيار مفيد است. به علت داشتن فسفر ، تقويت‌كننده اعصاب و مغز است. سيب به علت دارا بودن ويتامين‌هاي A ، B و C و املاح سودمندي مانند كلسيم ، فسفر، منيزيم ، آهن، پتاسيم و سديم براي همه‌ي سنين به خصوص بچه‌ها مفيد مي‌باشد. 
سيب با خستگي ، فشار ذهني و كمبود مواد معدني مبارزه مي‌كند. تقويت‌كننده‌ي اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوي بد دهان و آرامش دهنده‌ي قلب است. بوييدن و خوردن سيب موجب نشاط، شادي، تقويت حافظه و سلسله‌ي اعصاب مي‌گردد. 
سيب قرمز بيشتر از سيب سفيد مفيد است؛ البته به شرطي كه تازه باشد. 

انگور: 
انگور داراي پتاسيم است كه موجب احساس شادي مي‌شود. از طرف ديگر حاوي فسفات زيادي است كه غذاي مغز و سلسله‌ي اعصاب مي‌باشد و هم‌چنين باعث ازدياد هوش و حافظه مي‌گردد. 
انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نيز محسوب مي‌شود، چهره را روشن مي‌كند و غذاي مناسبي براي سلسله‌ي اعصاب به شمار مي‌رود. اين ميوه‌ي خوشمزه باعث تقويت نيروي عضلاني مي‌گردد. 
انگور، جواني دوباره اي به فرد مي‌بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوي مي‌سازد. خواص راديو اكتيو دارد و از سقط جنين جلوگيري مي‌كند. 

انار: 
خوردن انار، معده را دباغي كرده و ذهن آدمي را نيرو مي‌بخشد و موجب تقويت حافظه مي‌گردد. 
چون انار قادر است معده و روده‌ها را پاك كند، لذا جدار روده را براي دفاع و دور نمودن ويروس‌ها آماده مي‌سازد. بنابراين سموم به خون و قلب نمي‌ريزد و قلب رونق و حيات تازه‌اي مي‌يابد و به اين طريق سلول‌هاي كبد را فعال مي‌كند. 
هم‌چنين باعث دفع اوره و كلسترول و سموم ديگر مي‌گردد. 
آب انار، در حفظ تعادل مايعات بدن به خصوص خون، نقش مهمي دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلي تركيب شده، زود جذب مي شود و در بيماري راشيتيسم، كم‌خوني ، ضعف اعصاب و تقويت عمومي بدن بسيار موثر است. 
اگر خانم‌هاي باردار در اين دوران انار مصرف كنند، بزرگترين خدمت را به فرزند آينده‌ي خود كرده‌اند؛ چرا كه علاوه بر جلوگيري از ويار و نيز تقويت مادر، به رشد آينده‌ي كودك هم كمك مي‌كند. انار خون‌ساز است. در موقع مصرف، زدن كمي گلپر علاوه بر بوي مطبوع به هضم آن نيز كمك مي‌كند؛ ناگفته نماند انار مقوي روح و ذهن است. 

انجير: 
انجير به علت داشتن كلسيم و فسفر فراوان سبب رويش استخوان‌ها و رشد كودكان مي‌گردد. ويتامين‌هاي آن موجب تقويت چشم مي‌گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حياتي بين اندام‌ها و بدن مي‌شود. 
انجير منبع توليد انرژي است. انجير خشك قدرت غذايي فراواني دارد. هم‌چنين انجير، مقوي مغز و اعصاب است. 


مصرف غذاهاي كنسرو شده در دوران بارداري، هوش و تربيت پذيري كودكان را كاهش مي‌دهد. 
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي‌اصفهان گفت: مصرف غذاهاي كنسرو شده در دوران بارداري، هوش و تربيت پذيري كودكان را كاهش مي‌دهد. 

به گزارش خبرنگار سايت پزشكان بدون مرز به نقل از ايرنا ، دكتر “رويا كليشادي” در سمينار تغذيه درماني و غذاي سالم بيان داشت : غذاهاي كنسرو شده از مواد مصنوعي خوش طعم‌كننده و نگهدارنده برخوردارند كه نه تنها مواد مغذي ندارد بلكه باعث اختلال در توليد سلولهاي مغزي مي‌شود. 
وي‌اظهار داشت: مصرف غذاهاي ناسالم توسط مادران‌كه بيشتر ناشي‌از بي‌توجهي و عادات غلط غذايي و فرهنگي است، موجب مي‌شود كه سن يادگيري و تربيت پذيري كودكان به دليل تامين نشدن سلولهاي مغزيشان از نظر ويتامين و پروتئين، افزايش يابد. 
وي با اشاره به اينكه برخي از مادران از خوردن غذاهاي مقوي از جمله جگر كباب شده و شلغم پرهيز مي‌كنند، گفت: خوردن اين غذاها به همراه ديگر غذاها از جمله آبگوشت، سيرابي، كله‌پاچه و سبزيجات موجب تغذيه، تكثير و ماندگاري دائم سلوهاي مغزي و استحكام استخوان مادر و جنين مي‌شود. 
وي با بيان اينكه برخي ازمادران جوان‌ازخوردن غذاهايي مانند جگر امتناع مي‌كنند، گفت: در زمينه تغذيه افكار و عادات نادرست تغذيه بيش از فقر اقتصادي تاثير گذار است. 
كليشادي افزود: برنج كته ساده، ماست ، كشك و سبزيجات از ارزان‌ترين ، مقوي‌ترين و در دسترس‌ترين منبع غذايي براي مادران باردار مي‌باشد 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

mani
25 آبان 91 0:56
خوب بوذ





مرسی
مامان مهراد
25 آبان 91 14:20
لینک شدید دوست خوبم