طاهاطاها، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

طاها هدیه آسمانی

استرس و بيمارى هاى مادرى و جنينى:

1391/8/19 20:33
نویسنده : manitanha
603 بازدید
اشتراک گذاری

 

استرس مى تواند تمامى سيستم هاى بدن مادر مانند سيستم ايمنى، گوارش، قلب، كليه و حتى خواب و استراحت را تحت تأثير قرار دهد. استرس مى تواند با تأثير روى آنزيم ها و توليد مواد سمى و عبور آنها از جفت منجر به مشكلات عديده اى نيز در جنين شود. 

 

مشكلاتى چون: مغزى، قلبى، كليوى و… و حتى گاهى واقع شدن در استرس هاى شديد كه منجر به بدبينى در مادر مى شوند افسردگى و بى حوصلگى و حتى نگرش منفى نسبت به جنين در مادر را متظاهر مى كند و آسيب هاى وارده به جنين جدى تر خواهد بود. 
همچنين مي توان به استرس هاى شديدى اشاره كرد كه عوارض آنها در بزرگسالى مشاهده مى شود. به طورى كه اين جنين ها در بزرگسالى، افرادى نابهنجار و عصبى خواهند شد. و اگر در بزرگسالى مشكلات هوشى و ذهنى نداشته باشد مسائل عاطفى و هيجانى (افسردگى، اضطراب، پرخاشگرى و…) را از خود بروز خواهند داد. 
آيا استرس مي تواند تأثيري بر روى جهش هاى كروموزومى داشته باشد ؟ 

تحقيقات مشخص كرده اند استرس ها مى توانند باعث انتقال ژن هاى معيوب يا سالم شوند اما در بيشتر موارد با جهش ژن هاى معيوب روبرو هستيم كه جا دارد در اين زمينه در كشور خود ما تحقيقات بيشترى انجام شود. 
درمان استرس در زن باردار چگونه است ؟ 


جهت درمان استرس درمان هاى شناختى، رفتارى و معنوى پيشنهاد مى شود. در واقع شناخت، تعبير و تفسير فرد نسبت به وقايع تغيير داده شود و در خانواده هاى مذهبى مسائل معنوى به عنوان يك درمان در اختيار آنها گذاشته شود. 
همچنين در عين حال حمايت هاى اجتماعى توصيه شود به نحوى كه فرد در شرايط استرس زا خود را از بافت جامعه و ديگران جدا نكند. 
نقش شوهر: 
از آنجا كه شوهر ركن اصلى در خانواده است بنابراين بسيارى از زنان اگر بتوانند به شوهر خود اعتماد كرده و به وى تكيه كنند تقريباً 70 تا80 درصد استرس هاى آنها كاهش پيدا مى كند 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)